Bakmalar Denizi

Bakmalar goruyorum butun gun turlu bakmalar
Pencere bakmasi, sabahlar bakmasi, yesil otlar bakmasi
Hepsi de beni buluyorlar, hepsi de bir yagmur uysalliginda
Gordum suyun ki yumusak, gordum agacin ki kati
Gordum ama sey, gordum ama nasil, gordum ama bu kadar goz
Ayni bir gozler denizi, ayni bir o kadar canli.

Bakmalar goruyorum, gok ortasi gibi karsimda
Bulutta goz, ucakta goz, derinlikte goz
Goz oluyorlar birden, bu gozler de yataga ic yapanlari
Masaya ust yapanlari bunlar, atlara atca parlaklik
Yilandan coreklenmeyi, kediden uyusmayi cikaran bunlar da
Iste uzunlardan ayak, iste beyazlar beyazindan kalabaligi
Bakmalar goruyorum durmadan goz olan bakmalar
Baslama gozleri, cocuklu, masalli, sinemali.

Oksama gozleri vardi gel git eden parmaklarima
Asklardan gelenleri aski da bir kullanisli yapan
Caz bakmalari, dugun bakmalari, dudaklar tasiyan bakmalar
Bakmalar, ateste, suda havagazinda
_Atesten, sudan, havagazindandi gozleri-
Kar gozleri, soguk -guzel,bugu gozleri hamamlarda
En harlisi bu: savaslarda, en isiksizi olulerdeki
Bitti gozleri onlar bitti.


Edip Cansever
(Yercekimli Karanfil)

Yorumlar