Belirsizlikler

Belirsizlikler I


Bahceme gelip bahcemi buyutuyor
Uzaniyor golgesine agaclarimin
Goruyorum onu geceyle gunduzun otesinde
Kuskum yok Pan degil bu.

Bateri caliyor havuzun dibindeki kadin
Belirsiz bir gune yaslanmis
Magaralarindan geciyor balik suruleri
Yetmiyor mu ki
Duslerine odunc veriyor kendini ustelik.

Bir tabak buzlu cilegi siire yerlestiriyorum bense
Gizli kalmasin diye belirsizlik.

Belirsizlikler II

Golge dolasir geceyle esmerligin arasinda
-Bir an- bakislarin mavi denizle gok arasinda
Bir uyumsundur sen -yazlar gezinir kis gunlerinin icinde-
Sabahlari bir seyler noksandir, aksamlari
Noksanlardan olusan bir uzuncluk sende.

Ortalarda bir yerdesin -oylesin-
Bir kavsaksin nedense - birseyle her sey arasinda-
Gunun her saatinde -duyuyor musun-
Imgeler birbirinden korkuyor.

Belirsizlikler III

Soyle boyle bir gunun kurcalanmasindan
Bir tirnak izidir nehir -yuzumde akan-
Bulutlar bulutlar bulutlar -dudak izleri, beyaz-
Otede bir kopru (ustunden gececegim birazdan.

Ocaktaki caydanliktan bakiyor bana
Ekim ortalarinda yagan karlardan
Ben koprunun usutundeyim simdi -iyi mi-
Camlarin bugusundan yapilmis adam.

Geri ceviriyor bakislarini ansizin
Ben kopruden gectim gittim coktan
Peki
Ne olup bittiydi var mi anlayan.


Belirsizlikler IV

O bir ilk yaz sikayetcisidir
Kat kat altindadir bir leylak esintisinin
Gunessiz kussuz bir kayin ormanini buluncaya kadar.

Yitirmis gorunusunu bu yuzden
Sevgi kadar bolunmus
Ve parcalanmis (evet?)
Hicbir duygu yoktur diyor.

Belirsizlikler V

Atlar atlar atlar
Gectiler penceremin onunden
Bugulu cam, bugulu cam, bugulu cam
Gectin penceremin onunden.

Attan, bugulu camdan, dusten..

Edip Cansever
(Eylul'un Sesiyle)

Yorumlar