Uyaninca Cocuk Olmak

Edip Cansever

Siz ne iyisiniz, ben sizi bir seylere benzetiyorum
Bilmem bir testi, bir bakir sahan kolay mi sizinle
Cok rahat bir gokyuzu mu var sizinle
Gunes bir pazartesi olarak mi duruyor burnunuzda
Yoksa bukulmus bir nehir gibi mi kupelerinizde
Siz kucuk adiyla mi cagirirsiniz sessizligi
Oyle mi, ya kim uyandirir sizde
Bu sevisme dalgalarini, ask seslerini
Bak'lari, duy'lari, oksa'lari, evet'leri
Hele bu elleri, ayaklari bu
Gozleri gozleri.
Gidip bir bardak su iciyorum. Agzim benim!
Su boyle neye benziyor, cok cocuklu bir bahceye degil mi
Bakmayla icersek gozlerimiz de bir seye benziyor
Senin gozlerin, bizim gozlere, onun gozleri
Her zaman soyluyorum kuyumcular icin imzali yazi gerekmez
Ama hic gerekmez oyle degil mi
Armut agaci! iyi sabahlar! sana bakinca yuzum degisti
Butun gun calisiyorum en kotu is yerlerinde
Yorulup bunalinca hep o sana bakmayi deniyorum
Birden carsiyi gosteriyor dallarinin inceligi
Hem niye saklamali, carsiyi gosteriyor iste
Bak! sakur sukur sapka satin alan birisi
Yusyuvarlak bir kisilik deniyor
Pis adam -ne kotu dunya- oyle mi degil mi.

Siz yok mu, sizin her yeriniz sasirip kalmaya istekli
Bir bakin, uyanip kalkinca cocuk olmalarim var benim
Su da var: bir sokak en acilmi pencereler daliyor
Daliyor da soz mu, yataga uzatiyor otomobillerini
Ask duyan bir kadini
Onun kisiligi olan memelerini
Gozlerim! hey sokak! geri getiriyor gozlerimi
Kimi zaman da bir cam kiriliyor sangur sungur
Diyorum boylesi gurultuler siir icin gerekli
Oyle mi degil mi.

Bizim o duvarlik tabaklar durmadan uzaga goturuyor evimizi
Daha aldigim gun bildim maydanoz olacak ustundekileri
Maydonoz olacak, maydanoz olacak, maydanoz olacak
Iyi ama, niye sevmeli her onune geleni
Herkesin, herkese, herkesi
Daha dun yepyeni bir son koydumdu siire
Aldi, yepyeni bir kalabaligi getirdi
Ama iyi yaptim oyle mi degil mi.


Edip Cansever
(Yercekimli Karanfil)

Yorumlar