Yangin

Edip Cansever

Disari cikiyorsaniz dikkat! ciceklerle karsilasmayin
Ya da koklamayin onlari, iyisi mi yuzunuzu ortun sapkanizla
Ya da dusunmeyin hic, ben bakin oyle yapiyorum
Neden diyeceksiniz, insandaki sevgiliyi eskitiyor bu cicekler
Gunese benzetiyorlar adami, masaya vurmus koyun bulutlarina
Pek tuhaf! ben de sahanda yumurtayi kiskanirim
Beni seviyorsaniz dikkat! kose basindaki camciya sorun
O ne derse dogrudur, dalga gecmeyin adamla
Ustelik beni sevmek haslanmis pirincleri beyazlatir
Gunaydin!
Sabahlariniz gibidir beni sevmek, horuzun renkleri gibidir
Beni sevdiniz mi yangindir artik parmaklariniz
Sizi gormuyor muyum dikkat! trenlere cikolata yediriyorum
Bunu her zaman yapiyorum, akilla oynamak yani
Oyle trenler var ki insani simartiyor
Cikip kuruluyorum pencere yanina gel keyfim gel
Gidip duruyorum boylece, adimi bileceksiniz cok ulkeli adam
Ustelik daha kalkma saati gelmeden trenlerin.
Sokaga dokuluyorsam dikkat! bu da dogrudur oldukca
Bir kanunu vardir belki, ya su icmisimdir ya da yikamisimdir yuzumu
Olmiyacak sey mi niye bakmayayim denizlere
En akilli tarafimdir balikla deniz tutmak.
Bir cumle tuhafsa dikkat! pek tuhaftir insanin tirnak cikardigi
Sonra da boyadigi, ne demeli sonra da kestigi
Korkum yok ben gupegunduz rakilar bogazliyorum
Gozlerimi batiriyorum istakozlara
Oh ne guzle sisenin de bir anlami oluyor boylece
Kim konusuyor ben konusmuyorum.

Bir gun cok yururseniz dikkat! sinekler sehirde kaliyor
Butun tasitlar paslaniyor ayrica
Pencereli yildiz, misafirli oda, bol bol otturuyorsunuz onlari
Cunku kirlara cikiyorsunuz, semsiyenizi birakin ayip
Bana parmaginizdaki cicekleri gosterin.

Bir yere kapaniyorsaniz dikkat! yaninizda olsun elleriniz
Kim ne der bakindi iste durmadan ellerinize
Dunyayi dolasan damarlar icinde
En kemikli taraflariyla zencileri doversiniz
En kirli yerleriyle cat kapi fakir mahalleleri
Ayiptir yani insan elini temiz tutmali biraz.
Bir gun olumu begenmeyecekseniz dikkat! olmeyin kolayla
Kadinlara sarkintilik edin, hosa giden bardaklar satin alin
Ya da bir aptalin yalnizligini secin, cicek sulamakla olsun bu
Tikir da tikir isleyen apartmanlar vardir ya, sakin ha
Ya da her sabah
Goge bir yuz metre kollarinizla.


Edip Cansever
(Yercekimli Karanfil)

Yorumlar